Δευτέρα, Φεβρουαρίου 13, 2006

«Ξεδιάντροπη Υποκρισία», στους κινηματογράφους από την Odeon

Όση καλή διάθεση και αν έχεις, δεν μπορείς να μην εξοργιστείς όταν κάποιοι προσπαθούν να σε κοροϊδέψουν κατάφορα.
Στο «περιοδικό» Showbiz που διατίθεται μαζί με την Athens Voice και που αποτελεί διαφημιστικό φυλλάδιο της εταιρίας διανομής κινηματογραφικών ταινιών Odeon, διαβάζουμε τα παρακάτω για το Βrokeback Mountain, που η εταιρία φέρνει στην Ελλάδα.
«Για το Βokeback Mountain ακούστηκαν , γράφτηκαν και ειπώθηκαν αμέτρητα.. ότι είναι gay γουέστερν, και, και, και, πριν καλά καλά πέσει πάνω στον αμφιβληστροειδή μας. Το να τοποθετήσουμε το φιλμ πίσω από μια ξερή ταμπέλα αποτελεί κατάφωρο σφάλμα και το περιορίζει, σχεδόν το φιμώνει. Ο σκηνοθέτης χρησιμοποιεί ως όχημα την απρόσμενη πρωτόγνωρη σχέση δυο καουμπόις για να κάνει μια μελέτη πάνω στους ανθρώπινους δεσμούς και τα συναισθήματα, που οδεύει πέρα από τα φύλα και δεν παίζει στα αλήθεια κρυφτούλι με όρους και ταμπέλες».
Το φαιδρό αυτό κείμενο που υπογράφεται Σ.Σ., (δυο αρχικά που όπως ανακαλύπτουμε στην ταυτότητα του "περιοδικού" αντιστοιχούν στην υπεύθυνη τύπου της Odeon), τουλάχιστον υποτιμά την νοημοσύνη μας. Διότι μπορεί η ταινία του Ανγκ Λι να μην «παίζει κρυφτούλι με όρους και ταμπέλες» εν τούτοις η Odeon μοιάζει να επιδεικνύει μια εξωφρενικά ομοφοβική συμπεριφορά απέναντι στο φιλμ, προσπαθώντας από την αρχή να αποκρύψει το αυτονόητο: Οι «απρόσμενη, πρωτόγνωρη σχέση των δύο καουμπόις» περιλαμβάνει και το… γαμήσι.
Κυρίες και κύριοι της Odeon συγνώμη αν κοκκινίσετε, αλλά ο Τζέικ Τζίλενχαλ στην ταινία τον… τρώει από τον Χιθ Λέτζερ, και δυστυχώς όταν σε λίγες μέρες το κοινό θα βλέπει στην ταινία στις αίθουσες οι άνθρωποι της εταιρίας σας δεν θα βρίσκονται εκεί για να τους κλείνουν τα μάτια στις «ακατάλληλες» σκηνές. Βεβαίως, υπάρχει και μια άλλη λύση και είμαι σχεδόν σίγουρος ότι από τον τρόπο που αντιδρά η Odeon απέναντι στο φιλμ, μάλλον την έχουν ήδη σκεφτεί. Λίγα χρόνια πριν, οι σκηνές όπου οι πρωταγωνιστές κάνουν έρωτα δεν θα έβλεπαν ποτέ το… σκοτάδι των ελληνικών αιθουσών, λογοκριμένες από την διανομή της ταινίας...
Κι αν στην Κίνα η ταινία απαγορεύτηκε, στην Ελλάδα η κατάσταση μοιάζει να είναι πολύ πολύ χειρότερη και υποκριτική. Διότι οι έλληνες διανομείς αισθάνονται μεν άσχημα που βγάζουν μια ταινία με αδερφές στις αίθουσες, αλλά μόνο και μόνο επειδή φοβούνται ότι θα χάσουν μερικές χιλιάδες ευρώ από τα εισιτήρια αν το straight κοινό ανακαλύψει ότι –ω θεέ μου- ακόμη και οι καουμπόιδες πέφτουν στα τέσσερα…

Τι θλίψη, στ αλήθεια…


Comments:
Με την απαράδεκτη ομοφυλοφοβία της ODEON έχουμε ασχοληθεί και στο παρελθόν. Μήπως να δούμε όμως και τις ευθύνες των δημοσιογράφων, των ιδιοκτητών αιθουσών και, τελικά, των ετεροφυλόφιλων θεατών, που, αν κρίνω από τη συμπεριφορά τους κατά τη διάρκεια της προβολής του trailer της ταινίας, θα μας αναγκάσουν να σκεφτούμε σοβαρά το πού και πότε θα δούμε την ταινία;
Βλέπεις, στη δημιουργία του «απαρτχάιντ» εκτός από τους προφανείς ενόχους συμβάλλουν πάντα, ως ηθικοί αυτουργοί, πολύ περισσότεροι.
 
το έκανα πρωτόγνωρα (!) χθες...


(καλά κάνεις και τα χώνεις, για να μαθαίνουμε τι γίνεται)
 
καμμία αντίρηση, αλλά τουλάχιστον από τον επίσημο "αντιπρόσωπο" της ταινίας στην Ελλάδα θα περίμενε κανείς μια πιο ενήλικη συμπεριφορά.

το ενδιαφέρον πάντως είναι ότι στην μόνη avant premiere της ταινίας που έγινε μέχρι σήμερα, το κοινό παρά την εμφανή διάθεση για χαβαλέ που είχε στην αρχή, στο τέλος όχι μόνο σιώπησε αλλά σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες, έφυγε συγκινημένο.

το φιλμ βλέπεις είναι τόσο στιβαρό και "αεροστεγές" που απλά δεν δίνει σε κανέναν το δικαίωμα να το κοροϊδέψει...
 
xyz, I see your point about distribution politics and homophobia, and it is surely valid and appreciated.

However I know you see yourself how this story transcends the boundaries of homosexuality. And that's why you once suggested that I read it, right?

So, could it be that, in your analysis, you are also being a little unjust to the movie?

[I have not seen it yet, but the story did stop me breathing for a few seconds, towards the end.]
 
I do agree with both of you greekusaboy and steph, but there is a “but” (no pun intended) and in this case it’s a big one.
It is one thing to downplay the gay element in the movie, and a completely different one to try to convince people that there isn’t one. I do agree that the movie is about love, and I would have cried all the same if it was a straight love story that Ang Lee was making if it was done as well as this one.
Yes, I was crying watching the Thornbirds on TV when I was younger and I’m a sucker for unrequited love stories, but the love story in this movie is a gay love story after all, even if its message goes beyond genders.
As for the homophobic attitude of the Greek distributors, refusing to provide photos of the movie to gay publications because they didn’t wanted the audience to identify the film as “gay” for instance, I think that goes a bit further than downplaying the gay element.
On the other hand I also agree that in many cases the gay audience has a completely wrong attitude towards the film. And I’m sure that the film will be helpful not only to make a point to straight people, but more importantly to gays. Especially the ones thinking it’s all a laugh, calling the film “bareback mountain” and going in the theatre giggling like schoolgirls…
 
Yeah, I don't think we disagree, really. To be honest, what i found even more disturbing was the greek title they gave to the film: "Το μυστικό του Brokeback Mountain". I'm not going to explain why, maybe only I see it...

PS. For i moment i misred that you were crying watching Thunderbirds on TV, and i thought, what the hell! :-)
 
ha, ha!
a remember a few tears rolling down my cheeks watching thunderbirds as well, come to think of it.
out of boredom however
 
Funny, i just noticed i wrote "For i moment i misred..." and you replied "a remember a few tears...".
 
Δημοσίευση σχολίου

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?