Τετάρτη, Ιανουαρίου 04, 2006

To outing στα ελληνικά

Υπάρχουν μερικά πράγματα που δεν είσαι ποτέ απολύτως σίγουρος αν είναι καλά ή κακά. Το αλκοόλ ας πούμε, ή οι τηλεοπτικές σειρές του Χριστόφορου Παπακαλιάτη, ή για να φτάσουμε στο προκείμενο, η πρακτική του outing. Βλέπετε ακόμη κι αν πλέον η λέξη είναι συνυφασμένη με ακτιβιστικές gay πράξεις, η χρήση του δεν ήταν πάντα η ίδια. Αν σήμερα οι ακτιβιστές το χρησιμοποιούν για να πολεμήσουν την υποκρισία κάποτε –όταν το να είσαι gay ισοδυναμούσε με καταδίκη- ήταν οι straight που το έκαναν, ακόμη κι αν δεν το ονόμαζαν έτσι- για να σπιλώσουν την υπόληψη των ομοφυλόφιλων αντιπάλων τους. Αν στην εποχή μας αποτελεί «όπλο» σκεπτόμενων πολιτικών ανθρώπων, κάποτε ήταν το ψωμί και το βούτυρο κίτρινων σαρκοβόρων φυλλάδων. Κι ενώ δεν μπορείς να αρνηθείς ότι η πρακτική μπορεί να έχει κάποιο αποτέλεσμα ή να μοιάζει «δίκαιη» σε ορισμένες περιπτώσεις όπως για παράδειγμα σ’ αυτήν του Mike Rodgers που μεσώ του blog του κάνει outing σε ρεπουμπλικάνους γερουσιαστές που αν και gay αρνούνται να στηρίξουν τα gay δικαιώματα, εν τούτοις το outing δεν παύει να αποτελεί παραβίαση του βασικού δικαιώματος του καθενός στην ιδιωτική ζωή.
Στην Ελλάδα. παρά τις κάποιες «εκφοβιστικές» ανακοινώσεις όταν το θέμα ήταν «της μόδας» στον τύπο πριν από χρόνια, το outing δεν έγινε ποτέ πραγματικότητα. Κανείς δεν κόλλησε αφίσες, κανείς δεν «ξεφώνισε» κανέναν. Μέχρι σήμερα, που ξαφνικά το outing κάνει την εμφάνισή του στην Ελλάδα μεσώ ενός blog που απ ότι φαίνεται εξυπηρετεί αποκλειστικά αυτόν ακριβώς το σκοπό.
Αναγκαίο; Μάλλον όχι.
Χρήσιμο; Δεν είμαι καθόλου σίγουρος –όπως άλλωστε και πολλοί άλλοι αν κρίνω απο τη συζήτηση που έλαβε χώρα εδώ, λίγο καιρό πρίν.
Άξιο επισκέψεως; Αναμφίβολα -αν και φοβάμαι μάλλον για λόγους "γαργαλιστικούς"...


Νεώτερα 5/01/06: δυο μέρες μετά και το εν λόγω blog μοιάζει να κατέβασε ρολά πριν λίγο...

Comments:
Ένας ανώνυμος blogger κάνει outing επώνυμων συμπολιτών μας. Χωρίς κριτήρια και χωρίς στόχο. Επιπλέον προσκαλεί τον οποιοδήποτε (ανώνυμο) να ξεφωνίσει όποιους άλλους, υποτίθεται, ομοφυλόφιλους γνωρίζει. Και το θεωρεί gay αυτονόητο.
Εμένα πάλι, γιατί όλο αυτό μου θυμίζει τρομοκρατία και ομοφυλοφοβία δεύτερου βαθμού; Βούτυρο στο ψωμί των κάθε είδους φανατικών.
 
Χμ...
Δυο τρία πράγματα για τα οποία μπορείς να είσαι σίγουρη αγαπητή mπερλίνα, ή αν θες για τα οποία είμαι απολύτως σίγουρος εγώ.

1. Οι «δημόσιες σχέσεις» καθόλου δεν μ αφορούν. Υπάρχει μεγάλη διαφορά ανάμεσα στο να είσαι ευγενής και στο να κάνεις «δημόσιες σχέσεις». Ας μην τα μπλέκουμε.
2. Το γεγονός ότι φιλοξενώ μια σειρά από links στην Ομάδα G δεν σημαίνει ότι συμφωνώ με όλες τους τις απόψεις. Το blog του George είναι συχνά εμπρηστικό όμως σε καμιά περίπτωση δεν θα το εξίσωνα με το okosmostoxei... Οι διαφορές τουλάχιστον κατά την δική μου αντίληψη είναι σημαντικές.
Σε κάθε περίπτωση, σε μια χαοτική blogόσφαιρα θεωρώ «υποχρέωση» μου να συγκεντρώσω όσα περισσότερα blogs gay θεματικής μπορώ να βρω –όσα τουλάχιστον βρίσκω ότι αξίζουν τον κόπο.
Όσο για την έκφραση «δημιούργημά μου» για το blog «okosmos…» απλά την προσπερνώ, διότι δεν νιώθω απολύτως καμιά ευθύνη για τις πράξεις οποιουδήποτε άλλου πλην εμού.
3. Αν κοιτάξεις τα link μου θα παρατηρήσεις ότι υπάρχει ένα ακόμη που οδηγεί σ ένα blog (νομίζω πλέον ανενεργό) που θα μπορούσες να πεις ότι κάνει outing σε κάποιους. Εν τούτοις το έβαλα εκεί διότι το βρήκα έξυπνο διασκεδαστικό και όχι κακόβουλο. Σ΄ ότι αφορά τις απόψεις μου για το outing νομίζω ότι το κείμενο αυτού του post είναι ξεκάθαρο. Ασφαλώς και θα μπορούσε να είναι ένα χρήσιμο «όπλο» όμως όπως κάθε όπλο, αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι ο τρόπος που το χρησιμοποιείς.
4. Όσο για το «κίνημα» στο οποίο αναφέρεσαι, μάλλον δεν είμαι ... «εγγεγραμμένο μέλος». Ο μόνος λόγος που έκανα αυτό το blog είναι γιατί σκεπτόμενος ότι όπως κι εγώ, θα υπήρχαν και άλλοι άνθρωποι που θα ήθελαν να βρίσκουν και gay περιεχόμενο στα ελληνικά. Μιας και κανείς δεν το προσέφερε, αποφάσισα να το κάνω εγώ, και θα το κάνω για όσο καιρό μου δίνει ευχαρίστηση.
5. Όσο για την «ευθυκρισία και την εντιμότητα», οφείλω να αναφέρω εδώ ότι (αν θυμάμαι καλά) η Ομάδα G βρισκόταν ως link σ’ ένα από τα πρώτα ποστ του blog σου, ως «αξίζει να διαβάσετε» μαζί με την «gay βιβλιογραφία στα ελληνικά.». Επαναλαμβάνω το «αν θυμάμαι καλά» διότι σήμερα που θέλησα να το τσεκάρω, δεν το είδα εκεί...
6. Τέλος, ίσως περισσότερο κι από τις δημόσιες σχέσεις, αντιπαθώ τους διαδικτυακούς καυγάδες...
 
Κατ αρχήν ο «καυγάς» δεν αναφερόταν στην δική μας συζήτηση αλλά σ αυτή που ξεκίνησε λίγο πιο πάνω και που είχε όλα τα φόντα να εξελιχθεί σε καυγά και μάλιστα από εκείνους που συνήθως δεν οδηγούν πουθενά... Με χαρά μου είδα ότι δεν εξελίχθηκε σε τέτοιον

Όσο για τα υπόλοιπα σχόλιά σας: Η διαφορά ανάμεσα στην ευγένεια και τις "δημόσιες σχέσεις" για μένα ούτε «καινοφανής» είναι ούτε «θεωρία», αλλά υπαρκτή και ουσιαστικότατη.

Τώρα για το αν συγκεντρώνω αδιακρίτως στα link μου οτιδήποτε φέρει τον gay χαρακτηρισμό νομίζω ότι κοιτάζοντάς τα, θα βρείτε μόνη σας την απάντηση. Το blog του “oskosmostoxei” ή οτιδήποτε ανάλογο, δεν θα έβρισκε ποτέ θέση στα μόνιμα link μου, όχι γιατί φοβάμαι μήπως κατηγορηθώ για συνεργία σε οτιδήποτε, αλλά διότι απλά διαφωνώ με την πρακτική του, όπως διαφωνώ με την πρακτική των μεσημεριανών εκπομπών της ελληνικής τηλεόρασης.
Από την άλλη όπως είπα και νωρίτερα, παρά το ότι δεν συμφωνώ με το σύνολο του περιεχόμενου των blog που βρίσκονται στα link μου, δεν σημαίνει ότι δεν τα βρίσκω άξια επισκέψεως.

Τέλος σ’ ότι αφορά στην παράμετρο που αποτελεί για εσάς θέμα αρχής περιττό να σας πω ότι συμφωνούμε απολύτως, ενω την φράση σας περι "άλλων "εξαρτήσεων" " επιτρέψτε μου απλά να την προσπεράσω ως μια ατυχή στιγμή. Φαίνεστε κι εσείς το ίδιο έξυπνη και έντιμη για να μην προβαίνετε σε τόσο βιαστικά και εύκολα συμπεράσματα...
 
Δημοσίευση σχολίου

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?